FTU Holdturnering: Herre Fynsserie

Vi har et hold tilmeldt i FS igen i år.
Modstandere er:
V.Skerninge, Svendborg, Rudkøbing, Stjernen, Nyborg, TCO, og TPI

Ringe - V.Skerning 6-0:
Vi havde en fantastisk dag på anlægget idag, Mandag d. 20. Maj.

Vi mødte VST, som er at betragte som én af de vanskelige modstandere. Men på trods af bange anelser, viste det sig at vi kørte en suveræn sejr hjem.
1.HS Brian Lund mødte Jan Mohrdieck. En meget seværdig kamp hvor der blev lagt pres fra begge sider. Brian viste sig at have den den afgørende margin og vinder 64 63.
2.HS Jan Jensen var sin modstander, Jesper Kremmer, overlegen med et tungt pres hele kampen igennem. Resultatet blev 62 61.
3.HS Ermin Bektasevic spillede hurtigere og skarpere end den ellers frygtede "match-spoiler" Michael Grube Andersen - 62 60.
4. HS Kenneth Jensen havde problemer med en skarp junior, Rasmus Mondrup. Efter at være udspillet i 1. sæt, blev kampen vendt til 36 61 63.
1. HD Brian/Jan var generelt hurtigere på boldene - og spillede mere "ren" double-bold. En forventet sejr på 62 64.
2.HS Ermin/Kenneth lagde godt fra land og tog hurtigt 1. sæt. 2. sæt var der også kontrol over ved stillingen 4-1, men et koncentrationsdyk bevirkede en spændende afslutning. Resultat: 62 75.
Samlet altså en 6-0 sejr, med sætscore på 12-1. Dette er, efter 1.spillerunde, godt nok til en foreløbig 2.plads i Fynsserien.

Svendborg - Ringe 2-4:
Ringe er flyvende! mod endnu en formodet stærk modstander blev det en smal - og lidt overraskende sejr. Vi vidste at 1.single og doubler ville blive afgørende for kampens udfald.
Begge doublerne var svære, men blev vippet til Ringes fordel. Brian Lund spillede solidt mod sin "angst-modstander" Michael Nymark. Det blev en snæver sejr...men i 2 sæt - vigtigt for selvtilliden. Alt i alt 3 vigtige sejre - dertil kunne lægges Ermin Bektasevic forventede sejr i 3.single. At Jan Jensen og Rasmus Kaas så tabte sine singler var af mindre betydning - sejren var hjemme!
Stillingen i gruppen er nu dén at TPI, Nyborg, Ringe og Stjernen har skilt sig ud i toppen, med Nyborg som en formodet overkommelig modstander er der så TPI og Stjernen som kan stå i vejen for en topplacering.
Poul Pedersen

Vi må håbe på mange tilskuere til hjemmekampene :-)

17.06.2013
Ringe - Rudkøbing 2-4:
Så gik den ikke længere!
Savnet af Jan Jensen og den medfølgende oprykning af vi andre spillere betød at overmagten blev for stor.
1, HS Brian Lund spiller en gennemført og fin kamp mod Christian Pedersen, spiller den sikkert hjem med 64 63.
2. HS Ermin Bektasevic var oppe mod sin gamle klubkammerat Jens Hansen. Var måske for påvirket af situationen og måtte bøje sig. 67 36.
3.HS Kenneth Jensen var oppe mod "marathon.manden" Henrik Jensen. Som sidste år blev det en lang 3.sætter - men med det modsatte resultat.... 46 64 46.
4. HS Rasmus Kaas Johansen lagde flot ud, men blev træt undervejs og måtte også give fortabt i 3 sæt. 64 36 46.
1.HD Brian og Kenneth lagde flot fra land mod Christian og Henrik - og så sig aldrig tilbage, Det det blev mørkt var det aftalt at spille bedst til 8 ......vi kom foran 7-0 og så var den afgjort med 8-2. Det officielle resultat var 64 64.
2. HD En tæt kamp for Ermin og Rasmus, men med Betina og Jens i førersædet. Så selv om der var chancer for at komme tilbage igen, blev det 36 36.
I ALT et forsmædeligt 4-2 nederlag mod et hold vi havde forventet at besejre...så vi kan kun sige JAN KOM NU HJEM ! :-)

25.06.2013
Stjernen - Ringe: 4-2
Så mødte vi endnu en gang muren.....den hed Steffen Magnussen.
1.HS: Steffen Magnussen - Brian Lund 60 63.
Brian følte sig så chanceløs som cifrene antyder "jeg spillede fint" udtalte han til deres udsendte....men stort tryk og ingen fejl fra Steffen var en for voldsom cocktail.
2. HS: Lars Kristensen - Jan Jensen 64 63
To eksponenter for tennissporten mange fine facetter. Det var samtidig en fornuftigt lige forestilling, desværre lige med den smule overvægt til Lars, der gjorde at vi måtte indkassere endnu et nederlag.
3.HS: Simon Raunholst - Ermin Bektasevic 63 67 26
Dagens mandfolkepræstation! Ikke spillemæssigt, da Ermin kort tid før havde besejret Simon klart med 1 og 2....men flot at kunne kæmpe sig ud af problemerne, når spillet nu ikke kører. Bagud 36 og 25 bestemte Ermin sig for "at det skulle være løgn"...tog 2. sæt i tie-break (på trods af flere matchbolde til Simon) og kørte 3. sæt sikkert hjem.
4.HS: Kresten Hougaard - Kaj Henning Rasmussen 61 63
Kaj Henning har ellers vist gode takter ved de sidste træninger, men manglede kamp-skarpheden. En klar sejr til Kresten...men hvis vi kender Kaj ret, er det sidste ord ikke sagt.
1.HD: Steffen/Simon - Brian/Ermin 75 63
Vi havde gennem første sæt adskillige chancer for at tage føringen, men missede på vigtige tidspunkter...det var kampen mellem råstyrke fra Stjernen og det mere fiffige doublespil fra Ringe. Men desværre, når man ikke tager chancerne gør modstanderne det som regel.....
2.HD: Simon/Kresten - Jan/Kaj Henning 36 67
Jan og Kaj Henning fik bevist at der er masser af tennis i dem. Samtidig var det kendt at i hvert fald én af modstanderne bestemt ikke har double som sin kerne-kompetence. Vi fik sat os på kampen fra start...og selvom det blev spændende til slut, var det en fortjent og forventet sejr.