DTF Cup Herre 2013

Vi deltager i år i DTF Cup''en - en turnering for motionister, hvor endemålet er at deltage i den landsdækkende finale 21-22. September.
I den indledende Fynske pulje er modstanderne:
Korup, Stjernen I, Stjernen II, V.Skerninge, Fr.Bøge.

Ringe - Korup 2-1:
Her snakker vi mandfolkepræstation! Anders Mørch og Morten Storm stillede op mod "Lange Lars" Jensen og hans storebror Michael. Begge sidstnævnte kendte for iltert temperament og højt lydniveau, men også for et højt tennismæssigt niveau. Derfor var Doublen vigtig - som altid i en holdkamp. Efter en langsom start, måtte Anders og Morten i match-tiebreak....denne blev vundet i en gyser med 10-8.
Anders var oppe mod overmagten/"Lange Lars" i 1.single. Derimod var Morten så lige så suveræn i 2.singlen....og kampen dermed vundet med 2-1...godt gået drenge!

Stjernen II - Ringe 0-3:
Endnu en sejr til Ringe! Ermin Bektasevic gjorde det onde ved Uffe Kristiansen - og kunne så sidde og sé på en times tennis mellem Morten Nygaard og Kenneth Jensen. Også denne single blev hevet hjem i 2 sæt, hvorefter kampen allerede var afgjort.
Men vi tog da også doublen med.....1.sæt var hurtigt overstået og selv om 2. sæt var af lidt længere varighed, blev der aldrig spænding om udfaldet.
Alt i alt en komfortabel 3-0 sejr over Stjernen. Vi er nu ubesejret efter 2 kampe og kan drømme om puljesejr og rejse til landsfinale.

20.06.2013
Ringe - V.Skerninge: 1-2
SÅ KOM nederlaget........
1.HS: Ermin Bektasevic spillede en overbevisende kamp mod den ellers stærke Simon Raunholst. Resultatet: 61 62 .....respekt.
2.HS: Morten Storm var oppe mod Kristian Georgsen.....vanskeligt men ikke umuligt. Efter en nervøs start var 1. sæt hurtigt væk. 2.sæt var derimod vendt helt om....Morten kom foran 5-0...men desværre kom regnen også. Da kampen kunne genoptages, tog Kristian 7 partier i træk. Endeligt resultat 06 57.
1.HS: Niels Nyboe og Ermin lagde overbevisende ud...havde mange chancer igennem 1. sæt, men missede på vigtige bolde....derfor kunne V.Skerninge komme tilbage i sættet. 2.sæt sad V.Skerninge mere på og var i førersædet hele vejen igennem. Desværre blev doublen tabt 46 36 - og dermed også den samlede match 1-2.

25.06.2013
Ringe - Stjernen I 3-0:
Ringe: Anders Mørch/Kenneth Jensen mod Stjernen I: Jonas Christensen/Martin Kibernich.

Denne kamp var netop udtryk for hvad DTF Cup er: en motionist turnering med plads til begejstring!
Vi mødte et par uerfarne spillere, som alligevel tog opgaven alvorligt og gjorde hvad de kunne...så det er altid sjovt at spille, uansét at niveau-forskellen var tydelig.
Kenneth vandt 61 60 mod Jonas, Anders vandt 63 60 mod Martin og doublen endte 60 60.

Vi hyggede os så over en "kølig" efter kamp....og så er verden bare i vater :-)