FM Senior Ude 2013

FM Senior Ude 2013 afholdes 07-09. Juni i Fjordager og Stjernen tennisklubber.
Ringe har 3 tilmeldte:
Herresingle A: Brian Lund og Ermin Bektasevic
Herresingle B: Kenneth Jensen

Fredag 07. Juni - 1. kampdag:
Ermin Bektasevic spillede mod Rasmus O. Jensen - en ny dygtig juniorspiller vi kommer til at sé mere til i fremtiden.
Ermin vandt 1. sæt rimelig komfortabelt, men fik problemer med knæet - og dermed også problemer i kampen. Rutinen sejrede dog i tie-break, hvor Ermin havde det nødvendige overskud, samlet 61 76.
Brian spillede mod en - for os - ukendt spiller, Jesper Anker fra TCO. Men der var en grund til at Jesper var tilmeldt i A-rækken....han slog hårdt! og han spillede godt. Det var én af de mest seværdige kampe...på trods af at banen ikke var optimal. Brian var under konstant pres, som medførte et tabt 1.sæt i tiebreak...andet sæt var lige så tæt, men blev vippet i slutfasen. Så skulle de ud i 3.sæt - og minsandten om ikke dette var en jævnbyrdig affære igen! Brian var nede, men kom tilbage og tvang sættet ud i tie-break....denne gang var Brian den stærkeste og vinder kampen samlet 67 75 76!
Det var turneringsdagens længste og bedste kamp.....nu véd vi at Brians manglende hår på hovedet er blevet placeret på brystet! Sådan!
I B-rækken spillede Kenneth mod Langeskovs Jonas Wallstrøm. OGSÅ en tæt affære, hvor begge spillere er oppe og nede flere gange. Jonas bliver dog for anspændt i slutningen af 3. sæt, hvorfor den kan køres hjem til Ringe-sejr 76 06 63.
Altså 3 sejre ud af 3 mulige på turneringens første dag.

Lørdag 08. Juni - 2. kampdag:
Herre A:
Ermin havde nu Jakob Nørgaard, TPI, som modstander....uheldig lodtrækning....Jakob var for stor en mundfuld, 16 06 blev resultatet. Jakob var suveræn i resten af turneringen, hvor han vinder 61 61 i finalen....så ingen grund for Ermin til at hænge med hovedet modstanderen var bare for god.
Brian var så oppe med DEN ANDEN senere finalist, Nikolaj Skriver Elgaard fra TPI. Brian var godt med og havde også sine chancer, men belastningen fra dagen før var ingen hjælp i denne kamp, som tabes i 3 sæt: 26 62 26.
Herre B:
Kenneth var oppe mod en formodet lettere modstander end dagen før, men måtte sande at man skal være i bare rimelig form for at kunne spille flere kampe. Fik ellers en god start, men forstrakte en muskel - og måtte give fortabt efter at have tabt 1.sæt 46. Samlet: 46 retired.

SÅ lige så højt vi fløj dagen før, lige så dybt faldt vi på turneringens anden dag, hvor alle Ringe-spillere måtte sige farvel.